maandag 20 februari 2017

Eerste gesprek Mediant

Nou, dat hebben we ook weer overleefd. Anderhalf uur praten met een psycholoog, waarvan eigenlijk ruim de helft van de tijd vragenlijsten invullen en/of vragen beantwoorden. Gelukkig was er koffie bij.
Voorlopige (voorzichtige!) conclusie is dat ik waarschijnlijk niet depressief ben, maar ik heb wel een flinke neiging richting autisme en (sociale) angsten. En daar kan ik me op zich wel in vinden. Ik ben regelmatig onzeker, bang om te falen en sociale situaties kosten me (te) veel energie. Het vervolgtraject is nog niet duidelijk, maar ik heb de intake in ieder geval gehad :-)
Ik heb het ook even kort over mijn ouders gehad, en over mijn jeugd, maar ik kreeg het idee dat hij hier geen aanknopingspunten vond voor een behandeling en/of groot aanwijsbaar probleem. Ik kan me daar op zich ook wel in vinden. Het lijkt er op dat ik vooral graag een "label" wil, zodat ik weet waar ik op moet focussen in mijn verdere leven, en dat is dus mogelijk. Het gaat waarschijnlijk geen wekelijks uurtje huilen met een stapeltje Kleenex worden :-)

To be continued...

Geen opmerkingen: