zaterdag 29 november 2008

Good Will Hunting

Wat een prachtige film: Good Will Hunting uit 1997 (http://www.imdb.com/title/tt0119217/). Een 8.0 op IMDB (Internet Movie DataBase), veel te weinig wat mij betreft. De film raakt me, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Gister lekker op de bank met mijn vriendin gekeken, en het is een van de weinige films die me als ik hem voor de 2e of 3e keer kijk nog steeds ontzettend boeit. Mooie dialogen tussen psycholoog Robin Williams en 'probleemkind' Will, die blijkt zich niet te durven binden. Vooral de scene met het herhaalde "It's not your fault... It's not your fault" waamee de Shrink (Robin Williams, sowieso een van mijn favoriete acteurs) Will overtuigt is erg aangrijpend.

Heb je hem nog niet gezien, doe mij een plezier en ga hem kijken :) Filmthema's: Wiskunde, Psychologie, Vriendschap, Liefde. 

Geen opmerkingen: